Навчання
Програма
Курсу спеціалізації з клієнт-центрованої терапії
Повна програма (консультант + терапевт): 10 сесій по 25 годин – 250 годин
Рівень консультанта: 2 сесії по 25 годин - 50 годин
Рівень терапевта: 8 сесій по 25 годин - 200 годин
Самостійна робота – 50 годин
Частина курсу спеціалізації здійснюється за рахунок літніх шкіл в розмірі по 25 годин під час кожної літньої школи.
|
Тема |
Вид роботи |
Години |
І сесія |
|||
1. |
Основи клієнт-центрованої теорії особистості та клієнт-центрованої теорії розвитку людського Єства (Self): |
|
14 |
1.1 |
Класичні поняття особистості у КЦТ |
|
6 |
1.2 |
Self –основа особистості |
|
6 |
1.3 |
Структура особистості у КЦТ |
|
2 |
2. |
Теорії розвитку людського Єства (Self): |
|
11 |
2.1 |
Класична теорія К.Роджерс |
|
6 |
2.2 |
Ю.Джендлін (experiencing) |
|
5 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари |
год год год год |
ІІ сесія |
|||
3. |
Новітні теорії розвитку людського Єства (Self) у КЦТ: |
|
|
3.1 |
Е.-М.Бірман-Ратьєн |
|
6 |
3.2 |
Маргарет Ворнер |
|
6 |
3.3 |
Р.Кіган (цикли залежності та автономії) |
|
2 |
4. |
Деніел Стерн – інтерперсональний розвиток |
|
6 |
5. |
Розвиток процесу (M.Warner) |
|
5 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
ІІІ сесія |
|||
6. |
Основи клієнт-центрованої теорії терапії. Клієнт – центрована психотерапія:
|
|
|
6.1 |
К.Роджерс: Теорія терапії |
|
8 |
7. |
К.Роджерс: Теорія міжлюдських стосунків |
|
5 |
8. |
Психодинаміка терапевтичних стосунків |
|
10 |
8.1 |
Взаємодія з точки зору клієнт-центрованого підходу (інтерперсональні та інтерсуб’єктивні аспекти) |
|
2 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
IV сесія |
|||
9. |
Первинне інтерв’ю та планування терапії |
|
6 |
10. |
Діагностика, методика, техніка та контроль у клієнт-центрованій терапії |
|
6 |
10.1 |
Визначення характеру дисфункційності (психологічних розладів) та типи втручань |
|
3 |
11 |
Етіологія психологічних розладів у клієнт-центрованій терапії (Л.Корбай) |
|
6
|
12 |
Герменевтична емпатія (В.Кайль) |
|
4 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
V сесія |
|||
13 |
Терапевтичний процес. Стадії терапевтичного процесу (К.Роджерс, Х.Свільденс) |
|
8 |
13.1 |
Рівні терапевтичних інтервенцій (М.Ворнер) |
|
6 |
14 |
Герменевтична емпатія (В.Кайль) |
|
4 |
15 |
Терапевтична комунікація з точки зору центральних умов |
|
7 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
VI сесія |
|||
16 |
Складні процеси: вразливі, дисоційовані, психотичні і метафактні процеси (М.Ворнер). Клієнт-центровані аспекти роботи зі складними процесами |
|
5 |
17 |
Специфічні аспекти клієнт – центрованої терапії у роботі з психологічними розладами (Х.Свільденс, Й.Фінке, Е.М.Бірман-Рат’єн, М.Ворнер, Г.Прауті) |
|
2 |
17.1 |
Тривожні та фобічні розлади |
|
2 |
17.2 |
Межовий (Borderline) розлад особистості |
|
2 |
17.3 |
Депресивні розлади |
|
2 |
17.4 |
Залежності |
|
2 |
17.5 |
Травма та гострі стресові розлади |
|
2 |
17.6 |
Кризові інтервенції |
|
2 |
17.7 |
Психосоматичні розлади |
|
2 |
17.8 |
Розлади харчової поведінки |
|
2 |
17.9 |
Психотичні розлади (пре-терапія) |
|
2 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
VII сесія |
|||
18 |
Основи клієнт-центрованої групової роботи: |
|
13 год: |
18.1 |
Класична теорія та стадії розвитку групи (К.Роджерс) |
|
4 |
18.2 |
Концепція лідерів та фаз розвитку закритої групи (А.Бек) |
|
4 |
18.3 |
Робота зі специфічними групами клієнтів |
|
2 |
19 |
Підготовка та проведення тренінгів та воркшопів |
|
3 |
20 |
Клієнт-центровані аспекти роботи з сім’ями (Сімейно – центрована терапія) |
|
4 |
21 |
Клієнт-центровані аспекти роботи з дітьми (ігрова терапія) |
|
4 |
22 |
Клієнт-центровані аспекти терапії із застосуванням експресивних мистецтв (Н.Роджерс) |
|
4 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
Год год год год |
VIII сесія |
|||
23 |
Дитяча та юнацька клієнт-центрована терапія: |
|
|
23.1 |
Теорії розвитку та формування Єства (Self) |
|
|
23.2 |
Види та форми роботи з дітьми та підлітками |
|
|
23.3 |
Специфічні аспекти роботи з дітьми різного віку |
|
|
23.4 |
Залучення родини до процесу терапії |
|
|
23.5 |
Застосування технік у дитячій терапії |
|
|
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
IX сесія |
|||
24 |
Focusing та experiencing (Ю.Джендлін) |
|
|
24.1 |
Ю. Джендлін та метод Фокусінга
|
|
|
24.2 |
Імпліцитні та експліцитні переживання, Felt-sense |
|
|
24.3 |
Шість кроків фокусінгу |
|
|
24.4
|
Можливості та обмеження методу |
|
|
24.5 |
Знайомство із власним внутрішнім простором |
|
|
24.6 |
Розв’язання проблем за допомогою фокусінга. Пошук ресурсів. |
|
|
24.7 |
Партнерський фокусінг. |
|
|
24.8 |
Об’єднання фокусінга та малюнкових методик. |
|
|
24.9 |
Робота з тілом у клієнт-центрованій терапії та підходи до роботи з психосоматичними розладами |
|
|
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
Х сесія |
|||
25 |
Робота зі сновидіннями у клієнт-центрованій терапії |
|
4 |
26 |
Сетінг практики та терапевтичні рамки в ЦОТ |
|
3 |
27 |
Етика в практиці ЦОТ |
|
2 |
28 |
Організація супервізії в ЦОТ |
|
3 |
29 |
Дослідження в ЦОТ |
|
2 |
|
Заключна процедура |
|
11 |
|
Всього |
Лекції Практичні Семінари Всього: |
год год год год |
30 |
Супервізії в рамках спеціалізації |
|
150 год |
|
- рівень консультанта |
|
50 год |
|
- рівень терапевта |
|
150 год |
* Можливі зміни у програмі